PAP

Persoonlijk Activiteiten Plan

Mijn doel in dit blok is:
  • Leren hoe ik een ontwerpproces opstel.
  • Een basis maken voor handtekenen.
Deze activiteiten ga ik ondernemen om mijn leerdoel te bereiken:
De lessen van handtekenen volgen van S. Bouwens.
Alle lessen rondom het project volgen.
Alle zelfstudie uren benutten door aan handtekenen en het project te werken.

Agenda:
Per week heb ik 1 lesuur handtekenen. Ook heb ik 1 zelfstudie lesuur van handtekenen.
Rondom het project draaien meerdere lessen. Hierdoor ben je er een hele week mee bezig. In de week zit verder 1 lesuur ontwerpbegeleiding waarbij wij een contact moment hebben met onze ontwerpbegeleider.

Planning:
Per week ga ik minimaal 2 zelfstudie uren oefenen aan handtekenen. Hierdoor kan ik de basis onder de knie krijgen. Ook doe ik naast het huiswerk de voorgaande opdrachten steeds opnieuw herhalen zodat ik het blijf oefenen.
Per week ga ik alle zelfstudie uren die bedoeld zijn voor het project werken eraan. Hierdoor leer ik hoe ik een ontwerpproces onder de knie krijg. Mochten deze uren niet voldoende zijn dan ga ik hieraan verder als ik thuis ben. 

Controlemomenten:

  • In de ontwerpbegeleidingsuren zorg ik dat ik vragen heb geformuleerd als ik iets niet begrijp. Hierdoor krijg ik uitleg van mijn ontwerpbegeleider en zal ik het alsnog begrijpen.
  • Als ik iets niet begrijp dan zorg ik dat ik vragen heb geformuleerd die ik kan stellen tijdens de handteken lessen.
  • Als ik vast zit tijdens het maken van een onderdeel van het project, dan vraag ik mijn groepsgenoten voor hulp. Mocht zij dit onderdeel ook niet begrijpen, dan komt er een terugkoppeling naar het eerst bolletje van dit lijstje.

1 opmerking:

  1. Probeer je activiteiten concreter te maken. Zorg dat je ze zo formuleert dat jijzelf altijd alles in de hand hebt.
    Dus niet: "Het controlemoment voor het project staat vast in de ontwerpbegeleidingsuren. Hierbij kunnen wij vragen stellen over het project. Ook geeft de begeleider hierin kritiek op ons.
    Voor handtekenen houd ik al mijn schetsen bij. Bij het begin van iedere les is een huiswerk bespreking en hier kan ik om advies vragen aan de leraar, maar ook aan mijn klasgenoten..."
    Maar:
    • ik bereid de ontwerpbegeleidinguren voor door vragen te formuleren over die elementen van het ontwerp proces die ik niet snap/beheers...
    • ik stel vragen aan de begeleider tijdens deze momenten.
    • Als ik vastzit in de ontwerpmethodiek bespreek ik het eerst met mijn mede-groepsgenoten; komt ik er dan niet uit dan ....

    Enzovoort.

    BeantwoordenVerwijderen