Zelfbeoordeling

LV1: je leerproces begrijpen (zelfkennis)
Het terugblikken op wat ik precies heb gedaan, gaat me goed af. Ik kan mijn leerdoelen, na soms wat moeite, benoemen. Door al het geleverde resultaat te bekijken, is het een stuk gemakkelijk om je leerproces in te zien. 
Cijfer; 7.0

LV2: grip hebben op je leerproces (zelfsturing)
Ik werk aan mijn zowel aan mijn sterke als zwakke punten. Als ik merk dat ik met een vak meer moeite nodig heb, dan werk ik hier langer aan door. Zo merk ik dat dit bij mij vooral om het tekenen gaat. Ik heb hier namelijk moeite mee. Hierdoor ga ik veel hieraan oefenen. Ook heb ik hulp gevraagd.
Cijfer: 7.0

LV3: analyseren, relateren, structureren
Ik vind informatie opzoeken in de analysefase interessant. Zo kom je meerdere dingen te weten over een product die je voorheen niet wist. Ik merk wel dat ik soms moeite heb met het relateren. Dit is dus een verbeter punt. Structureren gaat daarin tegen wel heel goed. Ik wil namelijk dat alles altijd overzichtelijk blijft.
Cijfer: 6.5

LV4: concretiseren
Dit vind ik soms erg lastig. Ik vind het lastig om sommige gegevens te verduidelijken. Wel blijft het hierdoor steeds leerzaam.
Cijfer: 6.0

LV5: kritisch verwerken
Ik zorg er altijd voor dat mijn werk zo goed mogelijk is. Ik blijf dus altijd kritisch. Ook vind ik het belangrijk hoe het geleverde werk eruit ziet. Het moet een mooi design hebben. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik woorden dubbel typ. Hierdoor lees ik mijn werk altijd na.
Cijfer: 7.5

LV6: samenwerken
Over de samenwerking ben ik erg tevreden. Ieders rol in het groepje wees zich van zelf uit. We werkten aan de hand van een planning en hier hield iedereen zich ook aan. Alles bleef goed gaan in ons groepje, zelfs nadat een groepslid was gestopt met de opleiding. Ik ben erg te vrede over mijn groep.
Cijfer: 8.0

Verbeterpunten

  1. Zelf sturen van handtekenen.
  1. Concretiseren
  1. Relateren

Verbeterpunt 1: Zelf sturen van handtekenen
S Als ik ergens moeite mee heb, besteed ik hier meer tijd aan. Dit doe ik zowel op school als thuis. Het blijven herhalen is het belangrijkste. Ik heb het probleem dat ik handtekenen erg lastig vind.

Wat we in de les doen, ga ik thuis mee verder. Hierdoor blijf je het herhalen en ben je er constant mee bezig.

Als ik merk dat mijn resultaten voor uit gaan en ook constant blijven, is mijn doel bereikt.

R Door het blijven maken oefeningen, vragen stellen, resultaten vergelijken en eventuele bijlessen, hoop ik mijn doel te bereiken. 

Ik ga dit blok ervoor zorgen dat ik het tekenen ga beheersen. Dit helpt enorm tijdens het maken van projecten en het is natuurlijk ook belangrijk tijdens de toetsing. 

Verbeterpunt 2: Concretiseren.
Ik vind het moeilijk om gegevens te verduidelijken en om te zetten in mijn eigen woorden.

Door in meerdere situaties te blijven oefenen blijf ik mijn zwakke punten verbeteren. Hierdoor begrijpen mensen mij beter en gaat het makkelijker voor mezelf.

Zodra ik dit onder de knie heb, kan ik sneller te werk gaan en is mijn doel bereikt.

Ik ga vaker de taak op me nemen zodat ik het hierdoor blijf oefenen. Zo leer ik gegevens te verduidelijken. Mijn groepsleden kunnen mij hierna feedback geven. 

Mijn doel is om dit aan het eind van het jaar volledig onder de knie te hebben. Hierdoor is het geen probleem meer in het 2e schooljaar.

Verbeterpunt 3: Relateren.
S Ik vind het lastig om verbanden te leggen tussen verschillende problemen.

M Door verschillende problemen voortaan te bekijken, kan ik makkelijker verbanden leggen en zo het probleem beter begrijpen.

A Mijn doel is bereikt als ik tussen verschillende problemen uit mezelf al verbanden ga leggen. 

R Ik ga de problemen voortaan op een rijtje zetten waardoor ik verbanden kan in zien. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft en dit helpt enorm.

T Mijn doel is om dit jaar verbanden te kunnen leggen tussen verschillende gegevens. Hierdoor is het makkelijk om iets te kunnen begrijpen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten